10 kroků pro účinnější detoxikaci

<Enter article excerpt>

Aby byla vaše detoxikační kúra co nejúčinnější, rozhodli jsem se vám v tomto článku poskytnout 10 osvědčených rad, jak vylepšit a zkvalitnit průběh detoxikace. Tento článek je určený nejen pro začátečníky, ale i pro všechny, kteří s detoxikací mají již určité zkušenosti.

Pokud jste připraveni na celkový „restart“ organismu a změnu stravovacích návyků, přečtěte si našich 10 základních kroků, jak postupovat pro efektivnější detox:

1. Připravte si zdravý jídelníček, který obsahuje převážně detoxikační potraviny! Stravovací plán je základním pilířem k dosáhnutí vašeho cíle. Udělejte si rozpis jídel a připněte si ho přímo na ledničku. 

2. Popřemýšlejte a vyberte si, které zdravé potraviny zahrnout do svého jídelníčku a vytvořte si nákupní seznam. Dbejte na to, aby byl jídelníček pestrý a aby hlavně obsahoval košťálovou zeleninu, jako je květák a brokolice, a potraviny s vysokým obsahem antioxidantů, jako jsou různé druhy bobulí. Listová zelena je taktéž výbornou volbou na podporu odstraňování toxinů z těla.

3. Vypište si seznam potravin, kterým je se třeba vyhnout. Pro úspěšnou detoxikaci je potřebné vyhýbat se potravinám, které zatěžují naše játra, např. cukr, lepek, kukuřice, sója, alkohol, kofein a nasycené tuky ze živočišných produktů.

4. Začleňte do stravy zdravé výživové doplňky. Některé doplňky mohou pomoci zvýšit činnost vašich jater a mobilizovat vylučování toxinů. Vhodné výživové doplňky by měli obsahovat vitamín B, antioxidanty a aminokyseliny.

5. Starejte se také i o své životní prostředí. Důležitou součásti detoxikace je i odstranění toxinů z prostředí, ve kterém žijeme. Proto při nákupu volte raději ekologické čisticí prostředky. Čisticí prostředky určené pro domácnost a zahradu mohou obsahovat toxiny, které mohou poškozovat jádra a ledviny. 

6. Dopřejte si dostatek odpočinku pro krásu. Melatonin je hormon, který se aktivuje v noci, když spíme. Tento hormon slouží jako antioxidant a pomáhá posilňovat náš imunitní systém.

„Spánek je přirozeným zdrojem regenerace našeho těla, který slouží na podporu samoléčby, detoxikace a doplnění energie.“

7. Nezanedbávejte příjem tekutin! Po dobu detoxikační kůry hydratujte své tělo dostatečným množstvím neochucené vody a kvalitními čaji. Čím jste hydratovanější, tím lehčí je průběh detoxikace. Snažte se vypít 7-9 sklenic (250 ml) denně.

8. Dopřejte si prvotřídní péči! Péče o naše tělo je nevyhnutelnou součástí detoxikace a může urychlit její proces. Vyzkoušejte různé druhy koupele, které vám pomohou otevřít ucpané póry, nebo si dopřejte masáž na zlepšení průtoku krve. Drhnutí pokožky po denním sprchování působí detoxikačně a pomáhá vylepšit celkový vzhled pokožky.

9. Snížení konzumace nebo úplná eliminace živočišných produktů ve stravě. Pokud jste se rozhodli po dobu vaší detoxikační diety konzumovat maso, snažte se jej alespoň jíst ze zvířat, která pocházejí z lokálních farem, a nebo kupujte maso v bio kvalitě. Snížíte tak rizika vyplývající z nadbytečného příjmu antibiotik, hormonů a steroidních aditiv, které se do masa a masných výrobků běžně přidávají. Maso se v našem těle tráví delší čas než ovoce a zelenina a proto může zpomalit proces detoxikace. Mléčné výroby bychom též měli dočasně vyloučit z jídelníčku, protože zatěžující trávicí systém a vytváření nadměrnou akumulaci hlenu.

„Nemusíte se stát striktními vegetariány nebo vegany, dopřejte svému trávícímu systému kratší přestávku od trávení živočišných produktů pro dostatečnou a kompletní regeneraci.“

10. Buďte eko! Jíst organické potraviny eliminuje možnost vystavení se škodlivým pesticidům a toxinům, které zatěžují náš systém a zabraňují detoxikaci. Pokud ve své blízkosti nemáte možnost nakupovat organické potraviny, důkladně zakoupené produkty omývejte a z ovoce a zeleniny odstraňte vnější slupku.